Apie stereotipus – labiau jų žalą (ir laimingą pabaigą)

Maureen Parnell. Šio semestro Aplinkos, Visuomenės ir Politikos dėstytoja. Prieš kurso pradžią apsikeitėme laiškais (mat lankau jį savanoriškai) ir ateidamas į paskaitą buvau šventai įsitikinęs, kad tai bus… vyras. Retrospektyviai permąstant, nesuprantu, kodėl iškart pagalvojau, kad ji – tai vyras. Turbūt, kad politika ir moteris vis dar nėra iki galo savaime suprantama.

Dar blogiau, kad pamatęs ją ir išgirdęs pirmuosius žodžius, jau pradėjau svarstyti, kaip reiks suformuluoti savo norą nebelankyti paskaitų, nors prieš tai labai aktyviai į jas įsiprašinėjau. Na, parirodė ji man pasimetusi, labai gražios ir dvasingos priežasties ir visa problema, kad man labiau patinka tokie konkretesni ir griežtesni dėstytojai.

Po to sekė tik staigus jos kilimas mano akyse. Atlūžus kompui pasirodė ir semestro turinys, o ten – o Dieve – ir kelionė į perdirbimo gamyklą, ir Greenpeace paskaita ir… Gaia teorija. Jaučiausi kvailai po visko – ne kitaip.

Dar viena nauja dėstytoja laukė vakare – ji dar sunkiau iš pirmo žvilgsnio priimama mano vis tiek ne tokiam kaip norėčiau tolerantiškam protui. Pirmą kartą susiduriu su dėstytoja, savo plaukus slepiančia musulmoniškoje skaroje. Be to, ji labai smulkaus sudėjimo, apsirengusi labiau vyriškai ir… paslėpusi savo kaklą ir plaukus. Pirmą paskaitą man tikrai buvo įdomesnis jos akcentas ir išvaizda nei pats dalykas.

Po to sekė tik labai greitas suvokimas, kokia ji pasikausčiusi ir gal netgi ciniška. Tai tik dar labiau sužadino mano smalsumą: iš kur ji, kiek musulmonė vis dar ir… kodėl ji siūlo gyventi šia diena, netaupyti ateičiai, nes atėjus pareikalavimo dienai bankas arba draudimo kompanija jau gali būti bankrutavusi?

Reklama

3 mintys apie “Apie stereotipus – labiau jų žalą (ir laimingą pabaigą)

Parašykite komentarą

